Check the settings دیابت و مراقبت از پا

دیابت و مراقبت از پا

نوشته شده توسط Super User on . Posted in بلاگ

کفش طبی کفش دکترشول کفش دیابتی

 

دیابت شما را در معرض خطر آسیب جدی پا قرار می دهد. چرایی این اتفاق را کشف کرده.....

 دیابت شما را در معرض خطر آسیب جدی پا قرار می دهد. چرایی این اتفاق را کشف کرده و راه های ساده نگهداری از سلامت پاهایتان را یاد بگیرید.

Meg Burcke همیشه اهمیت حفظ سلامت پاها را می دانسته است. دانشجوی 24 ساله کارشناسی ارشد کلمبیا تقریبا تمام عمر خود دیابت نوع 1 داشته است. در طول مراحل رشد، خانواده اش اقدامات زیادی برای حفاظت از پاهای او انجام دادند (او اجازه نداشت در ساحل یا در استخر شنا با پای برهنه راه برود). 

امروز، او قند خون خود را تحت کنترل دارد و هنوز پاهای خود را به خوبی حس می کند. او به جای برندهای نامرغوب، کفش های با کیفیت خوب می پوشد (معمولا کفش های راحتی). او برای هرزمان که پاهایش تاول بزند، همراه خود باند و پماد آنتی بیوتیک دارد. هنگام پدیکور، او به آرایشگران اجازه تمیز کردن پینه ها را با استفاده از تیغ تیز نمی دهد.

شما نیز به نکات زیر توجه کرده و اگر خودتان و یا یکی از اعضای خانواده یا اطرافیان مشکلی در رابطه با دیابت دارد او را همراهی کنید.

نکات مهم در مراقبت از پا برای بیماران دیابتی

برای بیشتر مردم، جراحت های کوچک پا مانند پینه یا تاول، یک آسیب کوچک است. آنها ممکن است احساس درد کنند، و خیلی مورد توجه قرار نمیگیرند. اما این زخم های کوچک می توانند به مشکلات مخربی برای افراد مبتلا به دیابت تبدیل شوند.

Marc House   یک ارتوپد در انجمن ارتوپدی، موسسه پا و مچ پا در ایندیاناپولیس است او توضیح می دهد که «افراد به طور متوسط به صورت ناخودآگاه روش راه رفتن خود را تغییر می دهد تا از تشکیل پینه جلوگیری کند، زیرا به بسیاری افراد آسیب می زند»،  «اگر دیابت دارید ، شما برخی زخم ها و پینه ها را را احساس نمی کنید، بنابراین به پیاده روی روی سطوح ادامه می دهید».

این بدین دلیل است که :

* دیابت می تواند به اعصاب پا صدمه بزند، بنابراین بسیاری افراد مبتلا به دیابت احساس عادی در پاهای خود ندارند.

* دیابت می تواند منجر به نازک شدن سرخرگ ها در پاها شود، که موجب جریان خون کمتر به پاها می گردد.

* زخم های کوچک ممکن است به صورت ضعیفی بهبود پیدا کنند و به دلیل کاهش جریان خون در آنها، عفونی شوند.

اگر پاهای خود را به خوبی نمی توانید حس کنید، شما ممکن است حتی متوجه یک مشکل رو به رشد نشوید. کارشناسان دیابت این مسئله را دلیل خوبی برای در اولویت قرار دادن آموزش افراد برای نگهداری از پاهای خود می دانند. پزشکان روزانه پاهای هزاران نفر را قطع می کنند، از جمله جراحی های قطع پا ،در افراد مبتلا به دیابت هرساله به دلیل این بحث های عصبی و گردش خون صورت می گیرد.

براساس گزارش موسسه ملی بهداشت، راهنمایی هوشمند برای افراد مبتلا به دیابت شامل موارد زیر است:

* پاهای خود را روزانه وارسی کنید. کمی با تامل به دنبال نشانه های مشکل احتمالی بگردید مانند نقاط قرمزرنگ، تاول ها و بریدگی ها. اگر نمی توانید پشت پای خود را ببینید، یک آینه مقابل پای خود قرار دهید و از آن برای وارسی پای خود استفاده کنید. اگر متوجه هرگونه زخم یا بریدگی روی پای خود شدید که طی یک تا دو روز بهبود نیافت، دکتر خود را مطلع سازید.

* هرگز با پای برهنه راه نروید. هم داخل و هم خارج از خانه. همیشه با انگشتان خود درون کفش را بررسی کنید تا قسمت تیز و برنده ای درون آن پنهان نشده باشد.

* آنها را گرم نگاه دارید. اگر پاهایتان سرد است، جوراب های گرم بپوشید. از پدهای گرم کننده برای داخل کفش خود اجتناب کنید- آنها ممکن است  پاهای شما را بسوزانند.

* چک آپ انجام دهید. از ارائه کننده مراقبت های بهداشتی بخواهید پاهای شما را در هر ملاقات چک کند.

* از سنگ پا استفاده کنید. اگر از نظر دکتر شما اشکال ندارد، یک سنگ پا برای از بین بردن پینه ها استفاده کنید. هرگز تیغ تیز روی پای خود نکشید.

* کفش و جوراب مناسب به پا کنید. کفش هایی بخرید که کاملا از پای شما پشتیبانی می کنند کفش هایی که راحت بوده و ابدا تنگ نباشند.برای اطمینان خاطر از برندهای معروف کفش طبی استفاده کنید. هم چنین اطمینان پیدا کنید که همیشه از جوراب های تمیز و کف دار استفاده می کنید (برای جلوگیری از تاول زدن پا).

* قند خون خود را کنترل کنید. مانند بیشتر عوارض دیابت، اگر به شدت قند خون خود را مدیریت کنید، شما به احتمال کمی مشکلات پا دارید. همکاری نزدیک با پزشک خود برای کنترل قند خون خود داشته باشید.

* سیگار نکشید. شما احتمالا می دانید که سیگار کشیدن برای قلب و ریه های شما بد است، اما ممکن است ندانید که جریان خون در پاهای شما را نیز کاهش می دهد- خطر ابتلا به زخم و عفونت افزایش می یابد. از پزشک خود بخواهید تا به شما کمک کند تا کاملا ترک کنید. 

-------------------------------------

ترجمه و گردآوری : واحد تحقیق و مطالعات دکترشول

Tags: کفش طبی کفی طبی مراقبت از پا کفش طبی دکترشول کاهش وزن کفش دیابتی کفش نرم و راحت دیسک کمر پاهای دیابتی قوس کف پا کف پای صاف زانو درد زانو درد و علت های آن کفش طبی برای زانو درد زانو بند برای زانو درد کفش تنگ بونیون یا قوز شست پا میخچه انگشت چکشی پا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید