Check the settings وب سایت رسمی دکترشول

نفت آمریکا 49 دلار

نوشته شده توسط Super User on . Posted in اقتصادی

104181323
نفت برنت 52.76 دلار/ نفت آمریکا 49 دلار

قیمت در ادامه روند نزولی مداوم خود رکورد جدیدی در کمترین رقم 5.5 سال گذشته به ثبت رساند و در معاملات امروز به 52.76 دلار کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت پس از کاهش 5 درصدی روز گذشته که رکورد جدیدی در کمترین رقم در 5 سال و نیم گذشته ثبت کرد، در معاملات امروز نیز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، نگرانی در مورد عرضه بیش از حد نفت در بازار شدت گرفته است و  انتشار آماری مبنی بر افزایش تولید روسیه به بالاترین رقم از زمان فروپاشی شوروی تاکنون و افزایش صادرات نفت عراق به بالاترین میزان از سال 1980 از عوامل تشدید این نگرانی بوده است.

همچنین بی‌ثباتی سیاسی در یونان سبب شده است تا سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود از دارایی‌های پرخطر در جهان بیرون کشیده و به اوراق قرضه وارد کنند.

مارک کینان تحلیلگر بازار نفت در این‌باره گفت، این وضعیت بر اساس چشم انداز عرضه و تقاضای آشفته نفت شکل گرفته است و در اصل با نشست اوپک آغاز شد.

بازارهای نفتی در روز گذشته را با قیمت 52.66 برای نفت برنت به پایان بردند که کمترین قیمت از می 2009 به شمار می‌رود. هر بشکه نفت برنت امروز 52.76 دلار معامله شد شد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در معاملات امروز با 73 سنت کاهش به 49.31 دلار رسید. کاهش این نوع نفت به زیر 50 دلار از آوریل 2009 تاکنون سابقه نداشته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید